Alla inlägg under januari 2009

Av Camilla - 11 januari 2009 21:22

Ja i dag har jag inte gjort mycket annat än att träna. Åkte till Hedemora i morse för att träna sök! Det var som vanligt jag,Thomas,Bitte & Stina. Vi var i Skoga på Bittes domäner och tränade. Kaiza & Cmart fick vara med och valla, jag tror nog att cmart blev lite förtjust i lillan! Dilba gick jätte bra i söket i dag! Raka & djupa skick. Markeringarna gör hon kanon! Men blir lite störd precis när jag närmar mig. Om det är något som jag skulle lägga ner mer träning på så är det nog anslutningarna vid avhämtande Kaiza fick 2 vindningar. Hon jobbade på med näs arbetet! Jag är nöjd med lillan. Sen var det bara hem en snabbis & laga mat & byta om, för varannan söndag har Ludvika bk hyrt fotbolls hallen för medlemmarna. Så jag åkte och hämtade Sofia & Z för att åka till Smedjebacken och träna. I bilen dit la vi upp en plan hur vi skulle träna. Sofia kommenderade igenom mig i friaföljet, Dilba gick ganska bra förutom lite snea sittningar i höger halt. Vi jobbade lite på det och det blev nog riktigt bra! Sen tränade vi framåt sändande! Där är jag riktigt nöjd med Dilba! Snabbt ut, saktar av bra, och en ganska bra skritt/små trav där efter.

Av Camilla - 9 januari 2009 09:55

Ja... Nu är vi igång ordentligt med träningen! Skönt att komma in i den dagliga ryttmen igen! Vi tränar lydnad ca 3 dagar fys 2 dagar & sök/upplet 1 dag i veckan. Jag har gått upp tidigt på mornarna för att hinna med en längre promenad med Dilba, men det är juu även för min skull oxå. Kaiza tränar jag i källaren! Hon är jätte duktig!!! Hon kan sitt stanna kvar, ligg stanna kvar, hålla kontakt länge...ca 30 sek.... vi har även börjat med några steg & ingångar. Sen så har min son Linus lärt henne skall. Vi har även lite helg träningar som kommer framöver, det ska bli skoj! Nu är det jobb resten av dagen! Ha en bra dag & va rädd om er & era hundar!

Sänder en tanke till en vän vars hund blivit på körd. Kram på dig!

Ovido - Quiz & Flashcards