Alla inlägg under december 2009

Av Camilla - 11 december 2009 10:11


Fy för djävulen vilken hosta jag har fått....  

Jag bara hostar & hostar... I går medans sonen tränade hockey gick jag elljus spåret på 1.5 km..... Jag trodde inte att jag skull ta mig runt! Jag var helt jävla slut.. Nog om mig...


Dilba & valparna mår bra nu... Lena fick åka in med Dilba till Bagis för hon hade feber & var allmänt stökig... De tog en rönkenplåt & ultraljud men inga konstigheter..pust... De trodde att hon hade kraftiga sammandragningar


Sen var det 2 hanar & 2 tikar... Lena tittade lite fel i all hast..


En av hanarna kommer att hamna nära mig & det kommer att bli jätte skoj att få följa honom....


I helgen ska vi ha ett tränings läger...


Vi ska träna sök på lördagen & skydd/lydnad på söndagen...

Så i kväll kommer Towa & Fredrik hit... Ska bli jätte skoj!!! Hoppas bara att inte hostan förstör så jag inte kan va med... Jag får väl sitta på min ryggsäck & titta på annars.


Jag återkommer hur det vart efter helgen... Have nice weekend!!!!!

Av Camilla - 8 december 2009 08:42



I går fick Dilba 6 st valpar. Det blev en jobbig valpning...

Tyvärr var 2 döfödda   

Men det blev 3 flickor & 1 pojke som det är full fart på...    


Jag återkommer senare med lite mer info när jag pratat med Lena...


Men det var skoj igår att följa valpningen på Facebook..  Tänk vad bra det är med FB   



Av Camilla - 7 december 2009 11:13


Ja vi börjar med fredagens träning i Insjön med Kerstin & Tuttan...


Vi träffades kl 9.00 för att träna i Insjöns ridhus... Men när vi kom dit så var det en häst där & tränade.. så vi tog en prommis med Kaiza & Elex runt elljusspåret..


Jag började med & träna position... Körde lite extern belöning för att se om rumpan kom in lite till.

Kaiza går bra... men skulle behöva få in baken lite till! Hon tränger inte men plogar...


Vi tränade lite inkallning med ställande... Läggande under gång... Ställande under gång & apporteringarna.


Efter lydnads passet körde vi lite bus bett övningar med Kravall... Hon fick bita i kudden på läktarn... Bara bus...   


När vi var klara åkte vi till Bergkvists sågen för att träna lite miljö & se hur Kaiza reagerade i svår & bullrig miljö.


Nog var det bullrigt allt....  

Höga galler trappor.. galler landgångar över virke som går på band... trånga utrymmen & smala trappor.. Ja det var lite av vad som fanns inne på sågen...

Och Kaiza klarade det gallant...  Kerstin tyckte att hon var jätte duktig!


Lördags morgon för jag till  Smedjebacken för att kommendera 1:orna   

Det gick bra.. 4 st 1:a pris av 17 st... Towa var där & tävlade 2:an med Arko bus... De fick ett 1:a pris men 186p & vinst.... GRATTIS  


Söndagen var det sökträning.. Det var Stina Tove Kerstin Jeanette Thomas & jag..

Jag hade bestämt att vi skulle vara i Amsberg för jag ville ha lite dirigeringsövningar med Kravall... Kaiza har verkligen utvecklas bra i söket..! Men ska ändra lite på belöningen tills nästa gång.


Nu ska ni få läsa nått spännande..... tycker iallafall jag..........



Nu när jag sitter & skriver detta så håller Dilba på att valpa   

Vänta med spänning på att Lena ska höra av sig snart...


Återkommer med mer vid nästa blogginlägg....



Av Camilla - 3 december 2009 16:40

Ja då har det gått några dagar utan Dilba. Fast Dilba inte tar någon plats här hemma så är det väldigt tomt utan henne...


Hur som helst så tränar vi på med krypet... Kaiza har börjat förståt vad jag menar...


Härom dagen var jag en sväng till Smedjebacken då passade vi på att träna lite spår & upplet.

Kaiza spårade otroligt bra...!  Uppletandet hade jag vallat en ruta på ca 15x70 m.. Jag la ut 2 föremål längst ut i hörnen... Och det var inga problem... Så nu ska jag jobba på med 3 föremål.


I morgon åker jag till Kerstin igen... Vi ska träna lydnad i Insjöns ridhus.


Ha det bra!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards