Alla inlägg under augusti 2009

Av Camilla - 24 augusti 2009 22:59

Ja nu var det ju så här igen…..

 

Uppdatering av bloggen är inte det jag prioriterar högst….. Nä det har juu varit lite mycket på sistone.

 

Men vi tar var sak i sin ordning.

 

Ví börjar med kennel lägret….

 

I Juni så hade vi kennel läger i Falun. Vi var jätte många som kom.. Så skoj att träffa alla kennel vänner, både gamla som nya J

Jag tränade sök torsdag & fredag, sen blev det skydd lördag & söndag.

 

I början av Juli var vi ner till Romelanda & tävlade SSM skydd…. Stina åkte med mig & coachade… Alltid lika skoj att ha Stina med sig! Bitte kom ner med tåg & hejjade på oss! Spåret gick fin fint..fast det hade varit varg i området. Uppletandet…Hmm… ja hon tog 2 föremål sen var hon & badade i någon pöl bakom rutan..( det var tok varmt) Söket gick hon bra i men vi missade 1 figg…

Lydnaden…Dilba gjorde en jätte fin lydnad 9.5 på friaföljet J

Sen var det skyddet….. släppanden är inget som Dilba har lust att göra…hmmm….

 

Vi slutade på en 3:e plats bara 0.25 p efter 2:an…..

  

Vi har haft en det tränings dagar & helger med trevliga människor & hundar…

Alltid lika skoj att träffas & träna!

 

I Fredags var jag ner till Towa & Fredrik & tränade lite med dom… Frida & Jonas dök också upp J Jätte skoj att träffa dom oxå!

 

Nu på kvällen har jag varit till Falun & tränat lydnad med det gänget….

 

I morn åker jag & Sofia ner till Falkenberg…. Det ska bli skoj att tävla SM… men även lite skrämmande…

 

Jag återkommer nästa vecka med hur det har gått..!!! Förhoppnings vis…. J

 

För er som är nyfikna kan ni gå in på sm sidan.... http://www.sbk-sm.se/bruks-ipo.2009/ 

 

  
Ovido - Quiz & Flashcards