Alla inlägg under december 2008

Av Camilla - 27 december 2008 16:14

Ja då var julen över för det här året då! Vi har haft en jätte härlig jul med familjen. Vi var 19 personer här på julafton så det var full fart. En lite miss var väl att vår tomte gick vilse eller nått...han dök då inte upp fast vi hade kommit överens om det...hmm.... för mycket under västen kanske...eller vad man säger. Det var juu Kaizas första jul! Och hon tyckte att det var skit skoj med allt papper och alla roliga barn och såå fick man ju paket oxå. Jag har inte tränat något under julen! Tänkte försöka komma iväg till ridhuset i Hedemora i morgon och täna lite lydnad.

Av Camilla - 19 december 2008 21:45

Jag gör juu inget annat än att jobba nu...suck....! Men det ska väl vara så. Har hunnit med lite....hundträning i alla fall. Dilba har jag tränat spår med på en parkering, Jag la ut ca 200m med små före mål. Medans vi väntade på att spåret låg så tränade vi ett upplet i en stor snö hög. Jag gömde 5 föremål i gropar i snöhögen, dilba tyckte att det var jätte skoj! Hon jobbade jätte bra fast sista föremålet hade ramlat ner i ett djupt hål så jag fick hjälpa henne lite där. Spåret låg nog lite för länge, ca 50 min men Dilba fixade det. Lilla Kaiza då...! Läste på hennes brors sida att Keeper var jätte lätt lärd...! Det är även Kaiza! Vi tränar på kontakt vid sidan, sitt stanna kvar, ligg, ligg stanna kvar, hämta saker, loss & vi har börjat lite smått med ingångarna. Hon kan det mesta. Min lilla Kaiza hon är sååå söt =) Nu är det full skubb inför julen med städning,bakning & knäck kokning. Kaiza ska få sova borta en natt under jul, närmare bestämt juldagen då jag ska på fest. Dilba klarar juu sig själv på kvällen med lilla Kaiza vill jag inte ha själv än. Kaiza ska få vara hos en kompis i Hedemora som har 2 vovvar, så det blir nog skoj för henne.


GOD JUL PÅ ER ALLA

Av Camilla - 15 december 2008 15:35

I helgen har vi haft en tränings helg med skydd & sök.  Matte & Älvan trottsade vädrets makter på fredagen & åkte upp hit. Vi hyrde ridhuset i bodarna/Hedemora på lördagen & tränade skydd. Det var Stina med Mysan Affe med Skorpan Bitte med Fakir Lena L med Earo Maria-Pia med Ivra Matte med Lex Älvan med Mixa & så jag & Dilba. Alla hundarna gick jätte bra! Det är så roligt att se hur hundarna jobba i skyddet! Och det är såå roligt att se framstegen som hundarna gör. Det ända som var lite jobbigt med lördagens träning var kylan. När vi kom på morgonen var det -4 men vid 13 tiden hade det sjunkit till -9 grader....Brrrrrrr..... Men vi hade juu varit lite förberedda på det, så jag & Bitte hade värmt glögg & tagit med oss. Till det smaskade vi på pepparkakor men ädelost & saffransgifflar...det var juu lucia så vi festade till det lite. På kvällen åt vi lite Thaimat och satt å pratade. Söndagen var vigd till söket. Vi körde det på Borlänge klubben. Då var Thomas & Jolin även med! Vi vallade rutan....bara det var juu jobbigt, det var ca 2-3 dm snö i skogen. Sen är juu backen upp till sökrutan  ganska jobbig..puuuhuu...Nog med gnällandet! Dilba gick kanon fint i söket! De 2 första figgarna vindade jag in, gick ut till stigen & skickade. de 2 nästa skick var rena dirigeringsövningar med direkt belöning. De sista 2 var dolda figgar med dirigerings skick & skall markering tills jag kom ut, jag tog god tid på mig ut till legan så Dilba fick skalla riktigt länge. Jag var kanon nöjd med sök träningen! Men det tror jag att alla var! TACK ALLA MINA VÄNNER FÖR EN TOPPEN HELG! Jag har redan börjat planera inför nästa.

Av Camilla - 9 december 2008 20:15

Ja i dag har jag inte gjort mycket annat än jobba. Trött som bara den i morse...suck...! Åkte till jobbet, jobbade till kl 18.15 Hem.. åt mat, gick en prommis med Dilba på ca 5 km. Klippte klorna på hundarna! Kaiza är jätte duktig =) hon ligger helt stilla utan att krångla! Tränade lite sitt stanna kvar & kontakt övningar med Kaiza. Ska nog gå ner i källaren & träna lite kryp med Dilba! Bra att ha ett stort rum med heltäcknings matta =)

KRAM PÅ ER!!!!

Av Camilla - 8 december 2008 21:53

I lördags bar det av till den stora staden Stockholm! Vi åkte till Stockholm södra bk där vi träffade Kaizas syskon Karla Kiwi & Kita. Izma kunde juu inte vara med pga sitt brutna ben & Keeper bor juu sååååå långt bort =(

Men vi saknade er bägge! De små liven lekte och hade skoj i den blöta leran som var såå skoj. Tack alla det var skoj att träffas! Vi sov hos Lena L! Skoj att få umgås några dagar med sin uppfödare =) På söndagen var vi till älvsjö för att shoppa lite på mässan, men det blev bara Fredrik som shoppade hm.. =S På kvällen så var jag med och tränade lite skydd med Lenas skydds gäng. Pass 1 var det Antonio som figgade. Dilba gick inte bra i korgen så vi körde lite ärm & sen korg igen..då gick det bra! Det var juu länge sedan vi tränade så hon kanske hade glömt hur man gör....eller....... nej troligen inte. Pass 2 Körde jag ärm på Thomas och tösen sköter sig riktigt bra!!! Korgen körde jag på Antonio och nu är det samma Dilba med full kraft... ! Dilbas dotter Ivra är med i det skydds gänget såå det var jätte skoj att få se henne oxå! I dag så var vi till SÖS med vår son för att kolla så allt var bra med hans arm & axel, dr Hultgren sa att det såg jätte bra ut så nu fick han leka som en vanlig 8 åring igen.....pust... det har inte varit lätt att hålla honom ifrån klättring cykling & brottning med kompisar! Men nu släpper vi loss honom!!!!! Sen måste jag grattulera Towa & Qaala som tävlade elit lydnaden i dagar två. Lördagen i Rättvik då vann de på 280.5p & Söndagen i Ludvika då gjorde de det igen 296.5p & vinnst! SUUUPER GRATTIS TILL ER!!!

Av Camilla - 1 december 2008 08:50

Ja jag vet.....! Jag är verkligen skit dårlig på att skriva i bloggen! Men här kommer lite vad vi har pysslat med den senaste tiden. Eftersom jag jobbar heltid de dagar jag jobbar så blir det inte mycket till träning! Jag pysslar lite med Kaiza på kvällarna men sitt,ligg,stanna kvar & lite titta på mig övningar. De dagar jag är ledig så spårar jag & Sofia, så himla roligt & se Z framfart i spåret nu!!!! Dilba har fått lite svårare spår att jobba med, hon blir lite slarvig i bland min lilla tös! Kaiza har fått 4 spår, hon är jätte duktig...hon spårar jätte noga..KUL! Det är så jätte roligt med valp just nu, Kaiza suger in allt hon lär sig & hon är väldigt lätt lärd. På helgerna kör vi sök, det är jag Stina Bitte & Thomas som kör. Alla hundarna går riktigt bra! Nu ska jag ut och lägga ett litet spår åt Kaiza & träna ett upplet med Dilba.

Ovido - Quiz & Flashcards