Alla inlägg under juni 2010

Av Camilla - 22 juni 2010 23:51

Livet alltså... Fast Dilba är skadad   


Jag har varit ner till Stefan på ReDog www.redog.se på återbesök och Dilbas skada har blivit bättre men inte bra.

Jag kommer att åka ner till Stefan 1ggr i veckan tills hon blir bättre...


Jag trodde att jag hade en försäkring som täcker ev skador & rehab på agria... men ICKE!!!!! Jo visst så ingår det rehab i försäkringen hos agria men de talade då inte om att den gäller BARA om hunden bryter ett ben, får diskbrott eller har någon form av led eller muskelsjukdom... grrrrrr  

Man blir så jäkla frustrerad när man tror att man är försäkrad om olyckan är framme. så vänner...! Kolla upp vad som ingår i era försäkringar... Jag har kollat med andra försäkringsbolag & If och sveland ser ut att ha de bästa försäkringarna när det gäller rehab.


Är igång med Kravalls träning ordentligt nu...    Jäklar vad skoj hon är att träna....

I onsdags var jag till Västerås för att träna med Towa & Frida... Vi började dagen med spår. Towa la ett spår åt Kaiza som skulle vara ca 500-600m... Men Towa hade trasskat på & spåret blev nog närmare 900m... Men det gjorde inget    Kaiza spårade tidvis jätte bra men var även väldigt yvig i spåret där i mellan. Hon tog alla apporter... På em tränade vi upplet & lydnad.


Jag sov kvar hos Towa & Fredrik i västerås eftersom jag skulle till redog på morgon efter. Towa & Fredrik åkte till lydnads SM:et på morgonen för Towa skulle tävla i  Karlstad.... Och villken lyckad helg det blev för henne & Qaala!!!!


En 9:e plats.... VILLKET EKIPAGE  Kan inte annat säja än en otrolig hund & en helt underbar & duktig förare... GRATTIS BÄSTASTE TOWA & QAALA

  


Även så vill jag GRATULERA ANNELIE & YACK till en kanon tävling   

Av Camilla - 12 juni 2010 22:22

Nu har jag inte skrivit nått på länge igen...


Det har hänt såå mycket så jag skrapar bara lite på ytan.


Vi har varit på kennel läger och som vanligt såå var det såå himla skoj att träffa alla kennel vänner igen!

Det har även tillkommit ny kennel vänner som oxå var jätte trevliga =)


Dilbas alla valpar ur sista kullen var där.. så skoj att träffa de små liven igen!


Det har blivit en hel del träning med Towa på sistonet    Såå skoj att umgås med henne & Fredrik!!!


Förra helgen var det debut för Kaiza att inta tävlings banan... Och så hon gjorde det   Vi blev uppflyttad till Lkl spår & en 2:a placering


Söndagen åkte jag till skulltuna för att tävla Hkl sök med Dilba... dilba gjorde en väl godkänd tävling & vi slutade på en 2:a placering och UPPFLYTTAD TILL EKL SÖK  


Nu ska jag skriva om det som är mindre skoj.....


I torsdags var jag på Borlänge bk & tränade upplet & lydnad. När Dilba skulle hoppa så hände det något precis när hon var mitt i hoppet, hon skrek till och ramlade ihop bakom hindret och låg bara & skrek   Snacka om rädd jag blev....

Vi åkte hem & jag pratade med Towa & Fredrik som i sin tur pratade med Stefan på ReDog så jag fick en tid dagen efter i västerås. Det är  M. gracillis som har fått sig en blödning & är sönder trasad.

Nu ska hon bara få kiss vändor i koppel i 8 v & återbesök om 1v & remadyl i 25 dagar. Målet med rehabliteringen är tt hon ska kunna återgå som tävlings hund men för min del  hoppas jag bara att min lilla tös blir så pass bra att hon inte behöver ha ont & kan hänga med på prommisar & lite aktivering.


Ovido - Quiz & Flashcards