Alla inlägg under januari 2010

Av Camilla - 22 januari 2010 09:40

Förra helgen hade vi en träningshelg med skydd på lärdagen & sök på söndagen...


Vi träffades i Grängesbergs fotbolls hall kl 9.00

Vi var 10 st som tränade både lydnad & skydd.


Jag började med att träna lydnad med Kravall... Vi jobbade på att jag skulle gå lite fortare för att få Kaiza att räta upp sig något...

Kaiza svarade bra på det & att jag använde extern belöning i v. svängarna.


I skyddet drog vi upp Kravall ett snäpp... Hon fick bita i svensk ärmen & det var inga problem... hon har ett jätte fint bett & biter fullt varje gång   Efter det fick Kravall sitt första korg pass.... Och nog finns det en liten   i henne..!


På söndagen tränade vi sök...

Vi hann köra 2 ggr var! Första passet tränade jag dirigeringsövningar... Andra passet blev det körde jag norskt... Kaiza gjorde en riktigt bra träning... Känns skönt eftersom jag har tyckt att vi har stått på samma ställe & trampat ett tag.


TACK ALLA för en kanon trevlig helg!!!!!!


I veckan som varit har jag varit i Lisselhaga & tränat lite lydnad. Vi jobbar på med gå träningen inför framåtsändandet...

Även Framförgåendet & ställande / läggande under gång filar vi på!


Har väl tänkt att starta en 1:a under Mars & apellen i april om allt går som det ska...


OJ..... Glömde juu en bra sak.... Kaiza & 3 av hennes syskon har fått sina hd & ad avlästa... hd A & ad UA på alla 4  


Nu är det bara en vecka kvar innan jag får hämta hem min lilla Tös..... Saknar henne såååååååååå.........


Ha det bra tills nästa gång ni är in & läser!!!!!

 


Av Camilla - 13 januari 2010 10:00

DÅRLIG uppdatering på bloggen   Vad har hänt då.... Jo julen kom & försvann.. Nyår kom & försvann....


Lite mer detaljerad ska jag va...  

Det har inte varit så mycket hundträning för kylan & min förkylning har satt stopp för det. Men under nyår kom Monica förbi & hjälpte mig med motionering av Kaiza...

Hon åkte skidor med Kaiza & Nord ....OCH JÄKLAR vad det gick undan....Kaiza var jätte duktig! 


I söndags var jag upp till Rättviks varma körhall & tränade... För 30 kr får man träna från 18-21 så himla skönt att få träna lite!!!


 Kaiza skötte sig kanon... fast det var ca 20 ekipage inne i hallen...


I onsdags åkte vi till Stockholm & umgicks lite med Dilba & Valparna... Åhhhh vad fina dom är!!!! Och det var jätte härligt att träffa Dilba igen  


 


  


Lilla Nobelle av Midälvaland


  


Lilla namnlösa tiken & Natz av Midälvaland




Lilla Bella igen...


Efter valpbesöket var det dax för HD/AD röntgen i Gudby för Kaiza & hennes systrar... Jätte skoj att träffa alla!!!


Kaizas höfter & armbågar såg bra ut så nu är det bara att köra på...


Ha en under bar dag alla   

Ovido - Quiz & Flashcards