Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

Skoj & mindre skoj...

Av Camilla - 12 juni 2010 22:22

Nu har jag inte skrivit nått på länge igen...


Det har hänt såå mycket så jag skrapar bara lite på ytan.


Vi har varit på kennel läger och som vanligt såå var det såå himla skoj att träffa alla kennel vänner igen!

Det har även tillkommit ny kennel vänner som oxå var jätte trevliga =)


Dilbas alla valpar ur sista kullen var där.. så skoj att träffa de små liven igen!


Det har blivit en hel del träning med Towa på sistonet    Såå skoj att umgås med henne & Fredrik!!!


Förra helgen var det debut för Kaiza att inta tävlings banan... Och så hon gjorde det   Vi blev uppflyttad till Lkl spår & en 2:a placering


Söndagen åkte jag till skulltuna för att tävla Hkl sök med Dilba... dilba gjorde en väl godkänd tävling & vi slutade på en 2:a placering och UPPFLYTTAD TILL EKL SÖK  


Nu ska jag skriva om det som är mindre skoj.....


I torsdags var jag på Borlänge bk & tränade upplet & lydnad. När Dilba skulle hoppa så hände det något precis när hon var mitt i hoppet, hon skrek till och ramlade ihop bakom hindret och låg bara & skrek   Snacka om rädd jag blev....

Vi åkte hem & jag pratade med Towa & Fredrik som i sin tur pratade med Stefan på ReDog så jag fick en tid dagen efter i västerås. Det är  M. gracillis som har fått sig en blödning & är sönder trasad.

Nu ska hon bara få kiss vändor i koppel i 8 v & återbesök om 1v & remadyl i 25 dagar. Målet med rehabliteringen är tt hon ska kunna återgå som tävlings hund men för min del  hoppas jag bara att min lilla tös blir så pass bra att hon inte behöver ha ont & kan hänga med på prommisar & lite aktivering.


 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 juni 2010 23:56

Men usch vad hemskt med Dilba :( Hoppas verkligen hon blir frisk snart.

Måste ju även säga GRATTIS till två bra tävlingar med dina hundar :) Lycka till med fortsatta tävlingar med Kaiza och håller tummarna att Dilba snart blir frisk.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ullis

Ullis

13 juni 2010 22:47

Hoppas hon blir helt återställd.
Men va duktiga ni har varit på tävlingarna. GRATTIS!
Hoppas vi syns på SM:et

http://www.123minsida.se/ListavMidalvaland

 
lena & hille

lena & hille

16 juni 2010 08:28

Usch stackars Dilba, hoppas att det rätar till sig & att hon blir bra. Grattis till upplyttningarna :)

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

 
Annelie m Yack o Natz

Annelie m Yack o Natz

21 juni 2010 12:43

Hej!
Stackars mamma Dilba.Hoppas allt kommer att ordna sig.
Grattis till era fina tävlingar o fina placeringar.Ni är duktiga!!!
Kram Annelie m Natz o Yack

http://anneliel.mine.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 8 juli 2010 23:04

till skyddshunden Dilba & Välkommen åter spår hunden Dilba...   Joo visst så var jag till Stefan idag... Dilbas skada läker jätte fint... men... muskeln kommer inte att hålla för skyddet eller för söket. Stefan tror däremot att hon kommer att f...

Av Camilla - 22 juni 2010 23:51

Livet alltså... Fast Dilba är skadad    Jag har varit ner till Stefan på ReDog www.redog.se på återbesök och Dilbas skada har blivit bättre men inte bra. Jag kommer att åka ner till Stefan 1ggr i veckan tills hon blir bättre... Jag trodde...

Av Camilla - 21 april 2010 09:52

Ja nu blev det så här igen....    Tänker att jag ska uppdatera bloggen med gämna mellan rum men så kommer alltid nått i vägen. Men nu börjar vi från början... Ja vad har hänt..! I påskas åkte jag & Towa ner till Målilla i småland på skydds ...

Av Camilla - 8 mars 2010 11:35

Medans vi har varit i stockholm med sonen på sjukhuset har Dilba & Kaiza fått varit "kollo"....   Jag var & lämnade Kaiza till Kerstin redan lördagen före sonens operation... Kaiza storm trivdes tillsammans med kerstin & Elex! Har även en "känsla...

Av Camilla - 27 februari 2010 16:15

Jaa..... vad ska man börja..suck...   Tyckte hatt jag hade kommit igång fint med Kaizas träning! Vi hade siktet inställt på att tävla lydnads klass I i Rättvik.   MEN......   På onsdagen var jag uppe i insjön & tränade med Kerstin, Anna &...

Ovido - Quiz & Flashcards