Alla inlägg under oktober 2009

Av Camilla - 13 oktober 2009 10:20

Då har vårt årliga läger i Norrköping varit…


Jag & Bitte packade bilen på torsdag em..  3 hundar, skyddsutrustningen & vår packning…. Hmm trångt blev det i alla fall!


Vi åkte via Enköping för att hämta upp våra skydds ärmar som vi köpt av Affe Jannesson www.jhu.se


Väl nere i Norrköping så åkte vi till turist gården & installerade oss.


Fredags morgon var det samling kl 10.00


Jag skulle vara i Glenn Anderssons grupp. Den här helgen skulle lilla Kaiza få träna skyddet eftersom Dilba löpte.


Jag hade varit & tagit progesteron prov på Dilba på torsdagen så jag gick & väntade på samtal från Falu djursjukhus på fm… De ringde vid 12 tiden & sa att hon var redo för parning!

Lena åkte & parade Dilba med Puckings Wilse   www.puckings.com Här kan man läsa om Wilse under Till avel.


Eftersom inte Kaiza är tränad nått i skyddet eller så mycket lydnad så började vi med att sätta en bra grund…. BITA SLÄPPA BEVAKA

Bita det kan hon… Och det gör hon rejält! Släppa gör hon också bra! Sen var det där med bevakningen…. Kaiza hade svårt med att hitta sin position i bevakningen. Vi jobbade på med det! Jag är jätte nöjd med Kaizas prestation i helgen! Sen att det dyker upp saker på vägen som man inte hade förväntat sig är en annan sak… Ingenting negativt… Men dock nått jag måste tänka på. Som Glenn sa…… Det här kommer bli riktigt bra om du sköter dina kort rätt…


På fredags kvällen hade vi vår årliga fest… J

I år hade Antonio fixat med maten… Åhhh vilken mat!!!!!!!

Förrätt: Toast skagen  Varmrätt: Stekt potatis panerat kött & svampsås

Efter rätt: Fransk choklad tårta

 Maten var såå god.. OCH såsen…ojojoj… Den var så så god mmm…


Som vanligt gick några hem lite tidigare & några vart kvar längre.( Inga namn nämnda) Men otroligt roligt var det!


Jag är jätte nöjd med lägret… När vi skulle åka hem blev det att vi redan nu började planera lite för nästa års läger…


På väg hem så åkte vi via Nyköping eftersom Lennart var där & hade kurs… Så Dilba blev parad en gång till. Så går allt som det ska så valpar Dilba ca rund den 10 december.


Jag vill tacka Figgarna som var med: Glenn Johan Dan & Andreas


Min grupp Towa Fredrik Ingela Kristina Berra & Lena


Och Norrköpings bk TACK!!!! Även köket & Jonny du är en klippa.

   

Kaiza 13 mån Foto Towa Lindh


  

Lilla Kravall Kaiza i bevakning Foto Towa Lindh




Ovido - Quiz & Flashcards