Alla inlägg under februari 2009

Av Camilla - 17 februari 2009 11:16

På fredags eftermiddag åkte vi ner till Boxholm Affe Sofia Bitte Stina & Jag.  Vi skulle träna hela helgen...kul...!  Vi kom ner vid 19 tiden, då var redan Magnus, Matte,Älvan Lena & Maria-Pia där. Vi tränade lite lydnad på fredags kvällen innan vi gjorde oss hemma stadda i stugan. Jag Sofia Bitte & Stina skulle dela stuga! Vi hade 5 hundar i stugan utan problem! Lördagsmorgon vaknade vi & trodde vi skulle frysa ihjäl...13 grader inne i stugan & - 14 ute...Brrrrrrrr..... På med kläder & ner till frukosten! efter frukosten åkte jag Affe Sofia Matte Magnus & Antonio (som hade kommit på morgonen) Ut i skogen för att träna sök. Vi hittade en jätte skojsig ruta! Kaiza fick vara med & valla =) Sofia la ett spår till Z! Sen var hon med & figgade. Dilba gick så där i söket =( Hon hade svårt att ta sig över en liten bäck..eller liten...den var ganska bred! Men markeringarna gick jätte bra! Jag fick lite tips av Magnus om hur jag skulle träna. På em tränade vi skydd hela gruppen! Anna & Jocke kom & hälsade på. Det var skoj att se lilla Izma. Lisa & Christer Sjögren var oxå & hälsade på en sväng, kul att träffa trevliga människor! På kvällen tränade jag & Sofia lite lydnad meddans de andra bastade. senare på kvällen träffades vi i vår stuga för att ha lite trevligt & prata hund. Vaknade på söndags morgon att det var iskallt igen..! Då hade Affe & Antonio dragit på sitt element så vår hade slutat fungera..hmm..! Vi tränade skydd fram till kl 14 sen packade vi för att bege oss hem efter en jätte trevlig helg. kaiza fick lite bit övningar, hon var kanon duktig =) Dilba gick oxå kanon i skyddet! Vi tragglar på med dessa transporter. TACK ALLA FÖR EN KANON HELG!!!!!!!!!!

Av Camilla - 10 februari 2009 20:11

Ja fy vad mycket snö vi har fått! Natten till söndag fick vi ca 3 dm ny snö...suck! Vi skulle juu åka ner till stockholm på LG hockey games. Det tog oss nästan 5 timmar att köra med en kort paus i enköping! Normalt tar det ca 3 timmar. Dilba fick vara hos Bitte & Fakir ( Tack vännen för att du finns) & Kaiza åkte vi och lämna hos Lena. Camilla & Kiwi kom så vi fick träffas en snabbis, de följde med till Lena så systrarna fick leka. Det var en trött Kaiza vi fick tillbaka efter matchen. Matchen då! Joo den var bra! Sverige vann juu med 4-0 mot Finland =) Hejja hejja!!! Jag har inte hunnit med att träna nått den här 2 dagarn, men jag & Dilba har tagit lång prommisar varge kväll. I morgon ska jag & Sofia träna lite lydnad! Det kan behövas! På fredag åker vi ner till Boxholm för en hel tränings helg, det ska bli himla kul! Det är jag Affe Stina Sofia & Bitte som åker här ifrån. Sen kommer Matte Älvan Antonio Petra Lena Jocke Mattis Magnus mfl oxå dit! KUL ska det då bli.

Av Camilla - 5 februari 2009 20:23

Ja visst så blev jag utmanad i Towas blogg! Man ska ta en bild från sitt album, mapp nr:6 & i den mappen Bild nr:6. Sen ska man skriva lite om just den bilden. Så här kommer min bild! Här hade vi fest hos Bitte & jani sommaren -07 Det är Jag Fredrik & Erik. Vi skulle till Hedemora på daldansen där Takida skulle uppträda. Vi hade en kanon kväll! De som jag utmanar är: Bitte  Irene  Madde Anna 

Av Camilla - 4 februari 2009 08:52

Jag börjar med vår tränings helg vi hade! Matte & Älvan kom till oss på fredagskvällen, dom skulle sova hos oss meddans Monica Antonio Petra & barnen sov hos Affe & Kerstin. Vi träffades kl 9.00 på borlänge bk för att träna sök. Det var Jag Thomas Kenneth Stina & Lena som var i vår grupp & Monica Affe Antonio Petra Matte & Älvan i den andra gruppen. Jag körde Dilba 2 ggr & Kaiza 1 ggr. Dilba tränade jag mycket tomt på + uthållighet. Hon fick 2 figg sen 6 tomma & två figg på de 2 sista skicken där hon fick markera tills jag kom ut, & jag gick jätte sakta yt till henne så hon fick uthålligheten i skallet. Dilbas andra pass fick hon figg på alla 6 skicken! Hon går riktigt fint! :-)  Kaiza gjorde vi vind övningar med. Hon är kanon duktig! Så skoj och se hur hon jobbar i vind, det är som en tecknad film där en hund går efter en os lukt & följer det vad som än är i vägen...fniss...*S Söndagen åkte vi till Grängesbergs hallen för att träna skydd. Vi körde igenom Dilba i elit programmet, hon gick jätte fint! Det var väl bara dubbeln där hon gick på armen & pinnen som var nått att tänka på. Så vi tränade dubbeln de följande passen. Nu till min lill pyraya....... Kaiza! Joo då hon fick sina första bit övningar =) OCH OJ vad hon var duktig!!!!! Biter med full mun i läder trasan =O ;P Snabb som bara den men otroligt fokuserad och lugn när hon har trasan i munnen. Jag vill Tacka all som var med för en JÄTTE trevlig helg med mycket trevliga människor! Nu till något annat...! min lilla Kaiza fick hälsa på vår sons små möss härom dagen! Bilder på det kommer här nedan. Hon ville smaka lite bara...oppps... men det gick bra!

Ovido - Quiz & Flashcards