Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Hemska saker i skogen...

Av Camilla - 27 november 2009 12:11


...Ja i morn åker jag ner till Lena med Dilba

Den här gången känns det lite lättare att lämna henne... jag vet juu att hon har det bra där...


I onsdags var jag & kaiza i Insjön & tränade med Kerstin & Elex

Tränade på friaföljet... Önskade att hon taggade ner "lite"... Men hon är verkligen jätte rolig att jobba med...


Efter lydnads passet så tränade vi lite bett övningar med Kravall kaiza...  det gick riktigt bra!!!

Det var verkligen en jätte bra träning... Känns så bra när man är på samma våglängd...


I dag har jag varit ut & spårat på morgonen & kört ett upplet. Kaiza fick ett spår som var ca 700m med 5 apporter... Hon spårade riktigt bra de första 400 m men sen hände nått... Hon slog & slog... Jag tänkte att det hade vart nån före oss där & tränat. För där i Amsberg brukar det vara ganska mycket med hundfolk...

Jag väntade ut henne & tillslut lyckades hon ta upp spåret igen. När vi kom till bilen så stod det en karl där med hund & såg alldeles förtvivlad ut


SÅG DU VILDSVINEN skrek han....


Då förstog jag juu varför hon snurrade så...


Jag åkte då upp till Borlänge bk & tränade upplet...


Jag vallade en korridor på 15x60 m

La ut 3 föremål på rad... Kaiza hämtade de 2 första jätte fint.. Sen fick hon lite problem med det 3:e... Hon började springa lite väl mycket så jag kopplade upp henne & vindade... Då fick hon den sista i vind.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 8 juli 2010 23:04

till skyddshunden Dilba & Välkommen åter spår hunden Dilba...   Joo visst så var jag till Stefan idag... Dilbas skada läker jätte fint... men... muskeln kommer inte att hålla för skyddet eller för söket. Stefan tror däremot att hon kommer att f...

Av Camilla - 22 juni 2010 23:51

Livet alltså... Fast Dilba är skadad    Jag har varit ner till Stefan på ReDog www.redog.se på återbesök och Dilbas skada har blivit bättre men inte bra. Jag kommer att åka ner till Stefan 1ggr i veckan tills hon blir bättre... Jag trodde...

Av Camilla - 12 juni 2010 22:22

Nu har jag inte skrivit nått på länge igen...   Det har hänt såå mycket så jag skrapar bara lite på ytan.   Vi har varit på kennel läger och som vanligt såå var det såå himla skoj att träffa alla kennel vänner igen! Det har även tillkommit ...

Av Camilla - 21 april 2010 09:52

Ja nu blev det så här igen....    Tänker att jag ska uppdatera bloggen med gämna mellan rum men så kommer alltid nått i vägen. Men nu börjar vi från början... Ja vad har hänt..! I påskas åkte jag & Towa ner till Målilla i småland på skydds ...

Av Camilla - 8 mars 2010 11:35

Medans vi har varit i stockholm med sonen på sjukhuset har Dilba & Kaiza fått varit "kollo"....   Jag var & lämnade Kaiza till Kerstin redan lördagen före sonens operation... Kaiza storm trivdes tillsammans med kerstin & Elex! Har även en "känsla...

Ovido - Quiz & Flashcards