Alla inlägg under april 2010

Av Camilla - 21 april 2010 09:52

Ja nu blev det så här igen....    Tänker att jag ska uppdatera bloggen med gämna mellan rum men så kommer alltid nått i vägen.


Men nu börjar vi från början... Ja vad har hänt..!


I påskas åkte jag & Towa ner till Målilla i småland på skydds läger för Sverker. Jag hade tänkt träna mest med Dilba men hon sträckte sig ett par dagar innan lägret så det blev Kaiza jag körde med.


Det var ett härligt gäng vi hamnade i & Sverker.. ja han är juu alltid trevlig & otroligt duktig! ( Nu hade Sanna sagt... smööör Britta )  


Vi tränade skydd på fm & sök på em... Jag & Towa hann även med att träna lydnad, spår & upplet på kvällarna.

Det var såå härligt att komma ner till ett snö fritt småland.

TACK alla i gaaasssa gruppen för en trevlig helg! Bilder från lägret finns i Towas galleri http://brindle.cybersite.se/galleri.html


Sen kom Christer ner & tränade helgen efter... Det blev skydds träning & sök. Towa & Fredrik var här & tränade det helgen oxå..


Helgen efter kom Towa & fredrik hit och tränade.. På lördagen hade Towa kurs i falun.. Då åkte jag & Fredrik till grängesbergs hallen & tränade skydd tillsammans med figgerant utbildnings gänget. På söndagen tränade vi spår & lydnad.


På vardagarna försöker jag hinna med att träna spår uppletande & lydnad efter skolan. Förra veckan var Wilse`s Allex här meddans de var i fjällen. Allex är en rolig hund med mycket humor   


I söndags åkte jag till västerås för att tävla Lkl sök... Vi blev uppflyttade & fick en 2:a placering med 493.5p

Nu fick jag mer smak på söket så nu blir det till att anmäla Hkl sök..


I måndags var jag till Maggan & träna spår & upplet i hennes fina skogar... Dilba gick jätte fint i uppletet men hade lite FÖR bråttom i spåret så hon missade 1 pinne.

Kaiza fick 3 föremål på uppletet som hon fixade galant... Men lika med henne på spåret... hon har oxå lite för bråttom.


I går tränade jag lydnad.. Båda hundarna gick fin fint  


I helgen ska vi ha en sådan där hund helg igen....

Towa kommer i morgon & Christer kommer på fredag.


Jag åter kommer efter helgen med vad vi gjort... Hoppas jag!


Vill passa på att GRATTULERA  Annelie & Yack till uppflyttning till Hkl sök

Ovido - Quiz & Flashcards