Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Det lunkar på...

Av Camilla - 22 juni 2010 23:51

Livet alltså... Fast Dilba är skadad   


Jag har varit ner till Stefan på ReDog www.redog.se på återbesök och Dilbas skada har blivit bättre men inte bra.

Jag kommer att åka ner till Stefan 1ggr i veckan tills hon blir bättre...


Jag trodde att jag hade en försäkring som täcker ev skador & rehab på agria... men ICKE!!!!! Jo visst så ingår det rehab i försäkringen hos agria men de talade då inte om att den gäller BARA om hunden bryter ett ben, får diskbrott eller har någon form av led eller muskelsjukdom... grrrrrr  

Man blir så jäkla frustrerad när man tror att man är försäkrad om olyckan är framme. så vänner...! Kolla upp vad som ingår i era försäkringar... Jag har kollat med andra försäkringsbolag & If och sveland ser ut att ha de bästa försäkringarna när det gäller rehab.


Är igång med Kravalls träning ordentligt nu...    Jäklar vad skoj hon är att träna....

I onsdags var jag till Västerås för att träna med Towa & Frida... Vi började dagen med spår. Towa la ett spår åt Kaiza som skulle vara ca 500-600m... Men Towa hade trasskat på & spåret blev nog närmare 900m... Men det gjorde inget    Kaiza spårade tidvis jätte bra men var även väldigt yvig i spåret där i mellan. Hon tog alla apporter... På em tränade vi upplet & lydnad.


Jag sov kvar hos Towa & Fredrik i västerås eftersom jag skulle till redog på morgon efter. Towa & Fredrik åkte till lydnads SM:et på morgonen för Towa skulle tävla i  Karlstad.... Och villken lyckad helg det blev för henne & Qaala!!!!


En 9:e plats.... VILLKET EKIPAGE  Kan inte annat säja än en otrolig hund & en helt underbar & duktig förare... GRATTIS BÄSTASTE TOWA & QAALA

  


Även så vill jag GRATULERA ANNELIE & YACK till en kanon tävling   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 8 juli 2010 23:04

till skyddshunden Dilba & Välkommen åter spår hunden Dilba...   Joo visst så var jag till Stefan idag... Dilbas skada läker jätte fint... men... muskeln kommer inte att hålla för skyddet eller för söket. Stefan tror däremot att hon kommer att f...

Av Camilla - 12 juni 2010 22:22

Nu har jag inte skrivit nått på länge igen...   Det har hänt såå mycket så jag skrapar bara lite på ytan.   Vi har varit på kennel läger och som vanligt såå var det såå himla skoj att träffa alla kennel vänner igen! Det har även tillkommit ...

Av Camilla - 21 april 2010 09:52

Ja nu blev det så här igen....    Tänker att jag ska uppdatera bloggen med gämna mellan rum men så kommer alltid nått i vägen. Men nu börjar vi från början... Ja vad har hänt..! I påskas åkte jag & Towa ner till Målilla i småland på skydds ...

Av Camilla - 8 mars 2010 11:35

Medans vi har varit i stockholm med sonen på sjukhuset har Dilba & Kaiza fått varit "kollo"....   Jag var & lämnade Kaiza till Kerstin redan lördagen före sonens operation... Kaiza storm trivdes tillsammans med kerstin & Elex! Har även en "känsla...

Av Camilla - 27 februari 2010 16:15

Jaa..... vad ska man börja..suck...   Tyckte hatt jag hade kommit igång fint med Kaizas träning! Vi hade siktet inställt på att tävla lydnads klass I i Rättvik.   MEN......   På onsdagen var jag uppe i insjön & tränade med Kerstin, Anna &...

Ovido - Quiz & Flashcards