Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Camilla - 21 juni 2009 16:34


 Lite bilder från dagens lydnads träning....


Ja då var midsommar över..! I år tillbringade jag midsommar med mina andra vänner( alltså inte hund vännerna) Vi var hos mina vänners föräldrar. Vi fixade med knytis & gissa vad mycket mat vi fick över... Vi var ut på kvällen till en lada där de annordnar dans varje midsommar.. Gud så skoj vi hade =) Det var väldigt lerigt & kallt men vad gör det när man har goa vänner med sig.

På fm var jag & Sofia på Borlänge klubben & tränade lydnad. Jag började med Dilba... Jag tränade igenom henne med kommendering & utan belöning... Det gick faktiskt väldigt bra! Jag har lagt upp träningen lite annorlunda nu får vi se hur det funkar..! Sofia & Z ville bli kommenderade i eliten.. lite strul blev det.. men det är bara att kämpa på. Kaiza tränade jag frittfölj,inkallning,läggande,apportering,framförg
ående & hoppet.... Jag ville att Sofia skulle titta på de momenten & säga om jag var helt ute & cyklar... Men hon tyckte det såg bra ut! Det har inte blivet så mycket tränande med Kaiza nu.. All fokus har legat på Dilba & SM kvalet. Men nu är hon med räknad i träningen igen  =) Nästa helg är det kennel läger =) Torsgad-Söndag.. Ska bli så skoj att träffa alla igen!!!

Ovido - Quiz & Flashcards