Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Camilla - 8 juli 2010 23:04

till skyddshunden Dilba & Välkommen åter spår hunden Dilba...


Joo visst så var jag till Stefan idag... Dilbas skada läker jätte fint...

men... muskeln kommer inte att hålla för skyddet eller för söket. Stefan tror däremot att hon kommer att fungera i spåret & lydnaden om jag är sparsam med träningen på hoppet & krypet. För min del spelar det ingen roll om Dilba inte skulle kunna tävlas över huvud taget bara hon inte har ont, men nu har vi haft en sådan tur att få komma till Stefan & få skadan under behandling så pass fort så Dilba kan få fortsätta att träna & tävla som vi båda älskar!


Vad har hänt sedan sist jag bloggade då...


Som vanligt är det länge sedan jag bloggade & mycket har hänt.


Christer, Zaiko & Säpo har varit nere & hälsat på. Vi tränade & tränade & tränade...  Vi var även ner till Västerås till ReDog för Christer ville kolla upp Zaiko. Där han vi även med att träna "lite" med Towa & Fredrik.


Jag har påbörjat transport träningen på Kravall & det går riktigt bra! Nått som går sämre är spåret... vet inte riktigt varför men lägger nu närings spår åt henne. Hon är nog "lite" för ivrig i spåret så jag tror nog att korv spåret kommer att fungera bra på henne.. eller tror.. DET fundgerar redan bättre så vi jobbar på med det.


Har anmält till en Lkl spår & en Lkl skydd...   Men när det är återkommer jag efter vi tävlat   


Ja just ja.. höll ju på att glömma... vi har fått tillökning hemma...   


   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards