Direktlänk till inlägg 2 september 2009

SM

Av Camilla - 2 september 2009 18:27

 Ja då var man hemma igen efter ett helt underbart äventyr!  Jag & Sofia åkte ner till Falkenberg på onsdagsmorgonen,  jag hämtade Sofia vid 03.oo tiden. Resan ner gick finfint, trots att det regnade nästan hela vägen. Väl framme mötte Micke, som har Dilbas son Izo, oss. Vi skulle få låna en villavagn som han hade fixat. Vi åkte & lämnade våra grejor i vagnen som låg på Espenvikens camping i Varberg. Vagnen var jättefin med en liten trädgård med staket runt så hundarna kunde vara lösa.


När vi var klara åkte vi in till Falkenbergs BK. Vi tog en prommis med hundarna & kollade området. Sen ringde jag upp Towa för att se vad dom höll på med. De var ute i skogen så vi åkte ut till dem, och där fick jag 2 sökslag på Dilba. Vi avslutade med varsitt spår till våra hundar.


 På torsdagen åkte jag & Sofia till Ullared. Gud vad grejor det fanns! Man skulle juu ha tagit ”STORA” plånboken med sig!!! När vi var klara åkte vi till Towas uppfödare som har Havrevingens kennel.  Sofia ville träffa flera Holländare & se om de också var lika trevliga som Qaala… Och det var de verkligen…! På em var vi till brukshundsklubben & körde lite skydd. Christer hjälpte mig att figga. Det är så roligt att vara ute på sådana här turer, man träffar så många trevliga människor & hundar. 


På fredagen var det veterinärbesiktning och invigning. På invigningen var inte vädergudarna med oss direkt. Det spöregnade under nästan hela invigningen.

Vi åkte sen tillbaka "hem" till vår husvagn.


 På lördagen började tävlingen som startade med platsliggning på Falkenbergs BK, för att sedan bege oss ut på spåren. Både platsen & spåret gick jättebra! Vi åkte sen till uppsamlingsplatsen där söket skulle vara. Jag hade startnr 8. Söket gick dess värre inte så bra, jag klantade till skicken och Dilba gick inte ut på djupet på höger sida. Vi fick i alla fall 2 figgar!


När vi kom tillbaka till arenan blev det lydnad. Jäklar var nervöst det var att gå ut på plan, men jag var jättenöjd med vår prestation på plan!

Sen var det dags för uppletandet! Alla som hade gjord uppletandet kom & sa att det var jättesvårt. Vi fick 2 föremål som dom flesta andra. Av 80 hundar var det 1 hund som tog 4 föremål, 13 som nollade… Så det var svårt för dem! 


På söndagen gick vi upp tidigt för att städa ur vagnen & åka in i tid för att se Towas lydnad. Sen blev det dags att börja värma upp inför skyddet. Jag & Affe gick iväg för att göra ett par bevakningar,  sen fick Dilba ligga i bilen en stund. Vi gick ut som 8:e ekipage och Dilba gjorde ett kanonfint skydd. Vi nollade dubbeln men men… för övrigt gick hon bra med tanke på att jag var väldigt nervös & planen var ”ENORM”!!! Vi hamnade på en 9:e placering & det är jag JÄTTENÖJD med!  

Vill även GRATULERA...

Magnus & Gere till vinsten

Ralf & Harry till 2:a platsen

Frida & Best till 3:e platsen


Towa & Qaala till ännu en bra prestation!!!


Och alla andra för ett bra genomfört SM!

Sen inte minst TACK till min härliga klubb som ordnade med bussar ner till SM:et för att heja på mig & Tord


Sen vill jag särskilt tacka Sofia som coachade mig under hela helgen.

Affe & Kerstin som såg till att vi fick mat, kaffe & dusch.

Mina härliga uppfödare för min fina hund!

Sverker för att han kom med tips & var ett stöd under hela tävlingen. Marie min bästaste vän för att du fanns på telefon! Maria för att du fanns på plats!



TACK TILL ER ALLA SOM PÅ ETT ELLER ANNAT SÄTT FÖLJT & HEJAT PÅ MIG UNDER DETTA SM      
 
Kicki

Kicki

15 september 2009 07:03

Hej Camilla!
Uppenbarligen är det länge sen jag kollade din sida, för jag visste inte ens att du kvalat in till SM. Grattis! Det är ju en bragd bara att komma dit. En 9:de plats är verkligen inte fy skam. Kul!
Ha det gott!

http://www.travarens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 8 juli 2010 23:04

till skyddshunden Dilba & Välkommen åter spår hunden Dilba...   Joo visst så var jag till Stefan idag... Dilbas skada läker jätte fint... men... muskeln kommer inte att hålla för skyddet eller för söket. Stefan tror däremot att hon kommer att f...

Av Camilla - 22 juni 2010 23:51

Livet alltså... Fast Dilba är skadad    Jag har varit ner till Stefan på ReDog www.redog.se på återbesök och Dilbas skada har blivit bättre men inte bra. Jag kommer att åka ner till Stefan 1ggr i veckan tills hon blir bättre... Jag trodde...

Av Camilla - 12 juni 2010 22:22

Nu har jag inte skrivit nått på länge igen...   Det har hänt såå mycket så jag skrapar bara lite på ytan.   Vi har varit på kennel läger och som vanligt såå var det såå himla skoj att träffa alla kennel vänner igen! Det har även tillkommit ...

Av Camilla - 21 april 2010 09:52

Ja nu blev det så här igen....    Tänker att jag ska uppdatera bloggen med gämna mellan rum men så kommer alltid nått i vägen. Men nu börjar vi från början... Ja vad har hänt..! I påskas åkte jag & Towa ner till Målilla i småland på skydds ...

Av Camilla - 8 mars 2010 11:35

Medans vi har varit i stockholm med sonen på sjukhuset har Dilba & Kaiza fått varit "kollo"....   Jag var & lämnade Kaiza till Kerstin redan lördagen före sonens operation... Kaiza storm trivdes tillsammans med kerstin & Elex! Har även en "känsla...

Ovido - Quiz & Flashcards