Alla inlägg den 13 september 2008

Av Camilla - 13 september 2008 10:54

Nu har jag ÄNTLIGEN fått min kamera...=) Jag beställde den på SIBA för ca 2 v sen....då sa de att den skulle komma den veckan, men icke. Så nu tröttnade jag på att vänta! Jag åkte ner till expert i stället & köpte den där! Lite dyrare blev det meen va F_N ....det kostar att ligga på topp;-) Nu lite hund träning.......

I Onsdags var jag upp till Frida för att få lite små tips på lydnaden. Jag körde igenom Dilba i dom momenten som som jag ville ha lite hjälp med! Frida är så duktig att se dom små detaljerna som får hunden att bete sig som man vill!.....tex.. mina vänster svängar där Dilba över arbetar... bara en sådan liten sak som att göra "babys" övningar igen så funkar det =) Tack Frida för ALLA tips! På kvällen skulle domare aspiranterna döma en Lkl sök, då ställde jag & Dilba upp. Jag körde Dilba först...hon gick jätte fint! Lite olydnad på mitt HÄR ÄR JAG kommando.. men det ser jag inte som något problem! Hon hittade figg 1 lätt..fint skall! Figg 2 gick oxå lika bra! Sen var figg 3 dåld, hon hade varit fram 2 gånger men inte markerat! Vi har inte tränat dålt mer än en gång så jag lägger ingen vikt på det. Sen körde jag Fridas Best..de hade dåligt med hundar så Frida frågade om jag skulle kunna.... så jag testade....OCH..... VILLKEN trevlig hund..fast det var en malle...(skojade bara) nää skämt å sido...Jag blev nästan kär! Det gick riktigt bra! I Torsdags var vi och tränade skydd...Dilba går så himla fint! Jag körde bara en vända  för jag kände att jag inte visste riktigt vad jag skulle träna nästa vända. Känns onödigt att köra då! I går var jag & Sofia & spårade & tränade lydnad på Borlänge klubben. Jag tränade det jag fick med mig från Frida. Sen tog vi spåret....suck....vad dåligt hon spårade! Dilba var jätte okonsentrerad i spåret....kollade av jätte mycket, så här dåligt tror jag aldrig hon har spårat. Men men.. 1 gång ingen gång.. Nu till en annan hund...Z! Jag är så glad för Sofias & Z skull...Z spårar så himla fint nu!!!! Sååå skoj och se! Och såå skoj att få vara med och klura och få se utveckling=)  HEJJA Sofia & Z I dag ska vi bara ut på prommis, för i morn är det tävling...Elit skydd i Nedansiljan. Åter kommer om hur det gick! Ha en bra helg!!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards