Alla inlägg den 17 september 2008

Av Camilla - 17 september 2008 22:34

Som sagt så tränade vi spår & upplet i dag! Men först lite som hänt sedan sist. I måndags så skulle vi bara ta det lugnt! En lång prommis runt bysjön blev det, jag var barn vakt åt Toves lilla Ante & den stora svarta, så  med barn vagn & hundar knatade jag 11 km runt sjön. Sen skulle Tove träna lite & ville ha Dilba med på en platsliggning så vi ställde upp! .........Hon hade sin lilla unghunds ärm med sig så jag kunde inte låta bli att leka lite med Dilba & sen lite med Kraft. MEN... Råkade få bägge hundarna i den lilla ärmen...oppss.... Men det gick bra!! I går tränade jag lydnad! Jag vet inte vad som har tagit åt den lilla damen.. men helt tossig är hon ialla fall =) På framåtsändandet tok galopperade hon ut till grupp...tvärstannade...tittade på mig & gjorde lek invit...hel knäpp hund! På skallet så skallade hon jätte bra =)  Tränade inte apporteringarna! Tyckte att hon var lite för het! På kvällen kom Johan med Java, hon ska vara här tills på söndag. Nu då...! Om dagen! Jag & Sofia åkte till skogarna i       för att få lite ny skog att spåra i. Vi har liksom tröttnat på amsbergs skogen. Ja la ett spår till Z på ca 800m. Sofia la ett spår åt Dilba på ca 600m, Dilba spårade kanon i dag!!! Jag är så glad att hon markerar pinnarna fint igen. Z spårade som hon aldrig skulle ha gjort nått annat! Så nått rätt har vi gjort i alla fall =) Uppletet gick så där.... Dilba hade svårt att ta sig ut i vänster hörn, måste klura lite på det.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards