Alla inlägg den 23 september 2008

Av Camilla - 23 september 2008 11:45

Nyss hem kommen från en härlig prommis runt sjön. Jag bara älskar hösten när solen skiner och det är klar & kall luft...=) Nu lite om helgen som varit....! På lördagen var det tävling i kumla. Jag,Jaana & Bitte tog sällskap efter som de skulle oxå tävla,Jaana i Lkl skydd & Bitte i appell Väl nere i kumla så var vi 3 elit hundar, vi åkte ut på spåren som var lååångt långt borta.... Vi fick fullt på spåret :-) Sen blev det av sök... Jag fick inte ut Dilba på vänster sida i början men höger gjorde hon fina slag! Vi missade en figg...:-(  6,5 på söket & 10 på figgen. Sen blev det upplet...6.5?????????? Jag tyckte hon skötte sig jätte bra! men men det är en bedömnings sport så det är bara att tacka & ta emot...hihi... Sen var det dax för lydnaden! Jag tyckte att det kändes urdåligt! Men de som satt brevid sa att det såg bra ut! Och jag tittar juu aldrig på betygen när jag är inne på planen. 234.5 på lydnaden med 0:a på framåtsändandet... så... så dårligt var det juu inte. Sen blev det SKYDDET...HJJJÄÄÄÄÄLP..... var Dilba var taggad! Kände när jag gick in att det här kommer inte bli bra..! Hon stötte så hårt på figgen så hon vart lite diss orgenterad & visste nog inte vad hon gjorde riktigt sa figgen & dommarna att det såg ut som. Jag tyckte att det snurrade nog lite mycket i min lilla tös skalle. Sen blev det ärm... Där skötte hon sig jätte bra!!!! KANON fint mord prov..!  Fina släppanden! I det hela så är jag nöjd med dagen! Ja hur gick det då... JO vi fick ihop 603.75p & 2:a placering. Hur gick det för Bitte & Jaana då...? Bitte gjorde juu sin första bruks tävling någonsin...och Fakir...ja... han gjorde väl inte mycket för att hjälpa Bitte utan tvärs om...han gjorde allt han INTE skulle göra....MEN PÅÅT IGEN BARA!!!! Jaana & Imsa blev uppflyttade & en 3:e placering blev det STOOORT GRATTIS TILL ER!!!!!!!  På lördagen åkte jag till Ludvika bk för att vara bitr. tävling ledare i skyddet. Jag hade hand om uppletet,budföringen & lydnaden. Dagen gick fort så jag han med att köra ett skydds pass på Micke som figgade på tävlingen. Dilba gick jätte bra!! Jag måste nog sätta mig ner och fundra lite på hur jag ska lägga upp min tävlings dag nästa gång.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards